بهروز شعیبی: نسبت به شهرمان و اتفاقاتی که زیرپوست آن در جریان است مسئول هستیم

گزارش نشست فیلم «دارکوب»
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۷:۱۲

تهیه‌کننده فیلم «دارکوب» در نشست نقد و بررسی این فیلم تاکید کرد شهرداری تهران هیچ نقشی در ساخت این فیلم نداشته است.

به گزارش فیلم نگاه، نشست پرسش و پاسخ فیلم «دارکوب» با حضور بهروز شعیبی؛ کارگردان، محمود رضوی؛ تهیه‌کننده، آزیتا ایرایی؛ نویسنده، بهزاد عبدی؛ آهنگساز، علیرضا برازنده؛ مدیر فیلمبرداری، فرامرز هوتهم؛ تدوینگر، آیدین ظریف؛ طراح صحنه و لباس، کامران حجازی؛ مدیر تولید، سارا بهرامی، مهناز افشار، امین حیایی، نگار عابدی؛ بازیگران با اجرای محمود گبرلو در پردیس سینما گالری پردیس برگزار شد.


در ابتدای نشست گبرلو درگذشت فریده صابری از بازیگران پیشکسوت تاتر و سینما را به خانواده ایشان و اهالی سینما تسلیت گفت.

شعیبی درباره ساخت «دارکوب» توضیح داد: "از گروه خوب دارکوب که ماه‌ها کار کردند سپاسگزارم. پیش تولید و نگارش این فیلم بسیار زمان برد و یکی از سخت‌ترین کارهایی بود که تا کنون ساخته‌ام."

بهزاد عبدی گفت: "معمولا کارهایی که من انجام می‌دهم همراه با ارکستر است و تجربه جدیدی بود. من در این کار فضاهایی که در ذهنم می‌شنیدم؛ ساختم. از اولین لحظه‌ای که قصه کامل نشده بود، آقای شعیبی با من صحبت کردند و به دنبال سوژه‌های جدید بودند. کار حدود 15 دقیقه موسیقی اورژینال داشت. درباره تیتراژ فیلم هم باید بگویم نگاه شخصیت زن فیلم به شکلی است که اگر این بچه کنار من بود، این آهنگ را می‌خواند و من با همکاری چهار بچه این تیتراژ را کار کردم."


رضوی با بیان این مطلب که سعی کردیم یک فیلم استاندارد، اجتماعی و امیدبخش بسازیم، افزود: "ما همه سعی‌مان را کردیم و تیمی حرفه‌ای را دور هم جمع کردیم که گیشه موفقی نیز داشته باشیم."

آزیتا ایرایی نویسنده «دارکوب» بیان داشت: "این متن را من به همراه آقای تراب‌نژاد نوشتم و اولین تجربه من با آقای شعیبی و چهارمین همکاری‌ام با آقای رضوی بود. نگارش این فیلم بسیار دشوار بود."

سارا بهرامی درباره همکاری در این فیلم و نقش متفاوت‌اش و این که آیا این نقش مکمل است یا اول، توضیح داد: "همکاری من با آقای شعیبی در این کار یکی از بزرگ‌ترین شانس‌های من و لطف خدا بود. چیزی که برای من اهمیت دارد، این است که همه تلاشم را برای نقشی که دیگر اجرا نمی‌کنم انجام دادم. اجازه بدهید داوری‌ها را ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد و مهم این است که بیشتر به کیفیت بازی توجه کنیم.



علیرضا برازنده در پاسخ به سئوالی درباره فیلمبرداری دوربین روی دست و لرزش‌های ابتدای فیلم گفت: "طی جلساتی که با آقای شعیبی داشتیم ایشان به دلیل نوع پرداختی که برای فیلم درنظر گرفته بودند می‌خواست دوربین سیالی داشته باشیم. ما کل فیلم را با دوربین روی دست گرفتیم و  سکانس‌های ملتهب را با لرز‌ه‌های بیشتری فیلمبرداری کردیم. برای تک تک سکانس‌ها حرکات مختلف را در نظر گرفته بودیم."

شعیبی درباره انتقاد به سوژه تکراری فیلم گفت: "تمام قصه‌ها و موضوع‌ها بارها ساخته شده‌اند و نگران این نیستم که ایده اصلی تکراری باشد. در سالهای اخیر شاهد فیلم‌های خوبی هستیم که با پرداخت‌های متفاوت موفق عمل کرده‌اند. ما این کار را با پرداخت خودمان کار کردیم."

شعیبی در پاسخ به این انتقاد که این فیلم نوعی پس رفت برای شماست گفت: "من هیچ ادعایی ندارم که هر فیلمی قرار است پیشرفت باشد.. من تلاش خودم را می‌کنم که تجربه کنم و همین که به من نمی‌گویید این فیلم شبیه فیلم‌های قبلی‌ام است، برای من اهمیت دارد."



امین حیایی در بخشی از این نشست گفت: "ما فیلم‌ها و داستان‌های عاشقانه کم داریم. در حال حاضر امید در فیلم‌های‌مان کم دیده می‌ شود و نیت آقای شعیبی این بود که امیدی را در دل مادرانی به وجود آورد که اعتیاد دارند و از بچه‌هایشان دور هستند."

شعیبی گفت: "واقعیت این است که قاعدتا در ناخودآگاهم بسیار امیدوارم به حل معضلات اجتماعی پیرامونم. هنوز امیدوارم به تلاش مسئولان برای رفع مشکلات اعتیاد، نگاه انسانی به هم داشتن و… بسیاری امیدهای دیگر که نمی‌دانم به عمر ما قد دهد یا خیر. آنچه مهم است این است که ما نسبت به شهرمان و اتفاقاتی که زیرپوست این شهر در جریان است، مسئول هستیم. مسئله اعتیاد بسیار موضوع مهمی است که رسانه‌ها به دلیل اینکه به سیاه‌نمایی متهم نشوند، به آنها نمی‌پردازند."



رضوی در پاسخ به سئوالی درباره نقش شهرداری در ساخته شدن این فیلم توضیح داد: "شهرداری در این فیلم نقشی نداشته است و ما براساس نیاز فیلمنامه، لوکیشن‌هایی را انتخاب کردیم."

منبع : فیلم نگاه
برای ثبت دیدگاه خود، اپتدا وارد وسایت شوید.

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که در این باره چیزی می نویسد...